poniedziałek, 2 listopada 2015

Moje obiadowe top 5




No i znowu mamy pierwszy dzień tygodnia, a właściwie jego koniec. I bardzo dobrze. Poniedziałek to zdecydowanie mój najgorszy dzień, nie lubię mojego poniedziałkowego braku zorganizowania, poweekendowego rozleniwienia. Dodatkowo ten weekend spędzaliśmy poza domem, a więc w domu sajgon, bo walizki nierozpakowane, ciuchy na rano do pracy nieprzygotowane i do tego odwieczny problem co zrobić na obiad…?



Od jakiegoś czasu,  w weekend robię spis obiadów, które będziemy jeść w następnym tygodniu. Na ten pomysł wpadłam tydzień przed maratonem mojego męża. Chciałam zaplanować obiady zgodne z jego przedmaratońską dietą. Okazało się, że takie planowanie to fajna sprawa i chwila poświęcona w niedzielę owocuje oszczędzeniem czasu w tygodniu. 
Tym razem jednak nie miałam możliwości stworzenia obiadowego planu. Wyjazd do rodziców, odwiedzanie cmentarzy oraz wizyty u babć sprawiły, że weekendowy grafik wypełniony był do granic możliwości. Nie było już czasu na myślenie nad menu na cały tydzień.
Dzisiaj zapewne skończy się jakimś gotowcem, ale od jutra już wracam do formy. Postanowiłam, więc zrobić moją top listę przepisów na szybkie obiady, które ostatnio wypróbowałam.

Kolejność propozycji jest całkowicie przypadkowa przypadkowa.

Numer 1

Makaron z cukinią i łososiem w sosie śmietanowym




Przepis zaczerpnęłam z blogu u mnie w kuchni klik. Trochę go zmodyfikowałam, cebulę podsmażyłam z pokrojoną w słupki papryką czerwoną. Użyłam łososia świeżego zamiast wędzonego. W śmietanie rozpuściłam ser i dopiero dodałam do reszty dania. Wyszło super. Gorąco polecam.

Numer 2

FRITTATA Z CHORIZO, PAPRYKĄ, CHILI I SZCZYPIORKIEM




Frittatę podobną, jak tutaj  - klik  - zrobiłam z ziemniakami. Wyszła pikantna i bardzo smaczna.

Numer 3


TAGLIATELLE Z SZYNKĄ PARMEŃSKĄ I ORZECHAMI

Jak zrobić taki obiad znajdziecie tutaj  - klik. Od siebie dodałam trochę suszonych pomidorów. Wg mnie pietruszka i orzechy obowiązkowe, nadają niepowtarzalny smak.

Numer 4

CUKINIA FASZEROWANA MIĘSEM MIELONYM



Cukinia faszerowana pochodzi z wizażu  - klik. Również tym razem nie obyło się bez modyfikacji. Zamiast pomidora, pomidory z puszki bądź passata, nie dodałam pieczarek, ale zamiast tego dodałam kaszę jaglaną. Reszta bez zmian. Podsumowując danie godne polecenia.

Numer 5

MAKARON Z KURCZAKIEM, SZPINAKIEM I ESTRAGONEM




To danie znalazłam na  kwestia smaku  - klik. Na prawdę bardzo szybkie. Najwięcej czasu zajmuje ugotowanie makaronu. Wyjątkowo nie modyfikowałam. Pycha.



Mam nadzieję, że moje propozycje kogoś zainspirują :).
Smacznego

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz