czwartek, 6 października 2016

Rożek dla niemowlaczka- kursik

Ten post miał być opublikowany ponad dwa miesiące temu. Nie udało się, nie zdążyłam przed porodem. Potem nastąpiła cała masa klęsk żywiołowych, ale właśnie wychodzimy na prostą. Dzięki temu znalazłam chwilę na dokończenie moich wypocin. 




Do uszycia rożka potrzebujemy:
  • ładny materiał,
  • wypustkę ( można pominąć), do kupienia np. tutaj,
  • wypełnienie,
  • nici w kolorze materiału,
  • szpileczki,
  • maszynę do szycia.

Na początku, tak samo jak w przypadku pościeli, należy uprać zakupiony materiał, a następnie go uprasować. 
Z tak przygotowanego materiału wycięłam dwa kwadraty o wymiarach 75 cm na 75 cm. Rożek miał być z każdej strony inny, więc każdy z kwadratów wycięłam z innego materiału. 


Materiały złożyłam lewymi stronami do siebie i zwinęłam, na próbę, w rożek. W ten sposób sprawdziłam, w którym miejscu przyszyć rzep.



Kawałki rzepów przypięłam szpileczkami, a następnie przyszyłam do materiału.


Następnie materiały złożyłam prawymi stronami do siebie. Pomiędzy dwa kawałki materiału włożyłam białą wypustkę, a na wierzch dołożyłam odpowiednio przycięte wypełnienie. Lepiej jeśli wypełnienie jest odrobinę większe niż wycięte z materiału kawałki, ponieważ po przeszyciu można je dociąć do odpowiedniego rozmiaru.Tak złożone materiały poprzypinałam dookoła szpileczkami.
Teraz mogłam już zszyć mój rożek. Ważne aby podczas szycia wypełnienie było umieszczone od spodu, wtedy szycie będzie łatwiejsze.
Na zdjęciu poniżej widoczne są wszystkie cztery warstwy naszego rożka: dwie warstwy materiału, wypustka i wypełnienie.
Przy zszywaniu należy pamiętać, aby zostawić otwór na przewinięcie rożka na prawą stronę, a więc nie zszywajmy rożka do końca. Po przewróceniu go na prawą stronę, otwór zaszyłam ręcznie.


Na koniec przycięłam wypełnienie i obrzuciłam brzegi zygzakiem.



Aktualnie rożek używany jest jako kołderka do wózka :). Do kompletu uszyłam podusię.


1 komentarz: